Een intelligente historische thriller

Desirée 20 augustus 2024
Arianna is conservator in het Rijksmuseum voor Oudheden in Leiden. Het museum krijgt een gouden beeldje van Isis in bruikleen voor een tentoonstelling. Maar Arianna ontdekt iets vreemds aan het beeldje en ze doet een bijzondere ontdekking. De ontdekking blijft niet onopgemerkt en Arianna en haar collega Thijs belanden in een gevaarlijke situatie.

Een intelligente historische thriller, waar heel goed over is nagedacht. Het verhaal is naast spannend ook leerzaam en interessant.

Vanaf het begin wordt je als lezer meegezogen in het mysterie en wil je het ontcijferen.

De hoofdpersonages van Arianna en Thijs zijn goede karakters met wie je je makkelijk kan identificeren.

Het slot is spannend en onvoorspelbaar. Ik vloog door de laatste hoofdstukken heen.

Op de omslag staat een Isisbeeldje en de afbeelding zorgt voor een mysterieus gevoel.

Ik ben zelf altijd erg geïnteresseerd in het oude Egypte en dit boek was één groot feest om te lezen. Zelf heb ik het Rijksmuseum van Oudheden meerdere keren bezocht, dus het is herkenbaar om daar over te lezen.

Meer recensies van Desirée