Prachtig!

Desirée 27 juni 2024
De wolken hielden heel lang geleden ieder jaar een groot feest voor alle dieren die konden vliegen. Maar de landdieren konden niet naar het feest komen. Daarom hadden de vogels bedacht dat ze ieder jaar één landdier mee zouden nemen. Ze organiseerde een hardloopwedstrijd en de winnaar mocht met hun mee.

Een ontzettend mooi prentenboek! Het verhaal is avontuurlijk, grappig, leerzaam en zit vol emoties.

Het verhaal is gebaseerd op een Afrikaans volksverhaal en het legt uit hoe een schildpad aan zijn schild komt. Ik vind het een fantastische gedachte!

Het boek is kleurrijk en bevat mooie illustraties, de Kristel Steenbergen zelf heeft gemaakt. Een prachtig debuut.

De omslag is heel erg uitnodigend en heeft een grote aantrekkingskracht. De titel is alleszeggend, na het lezen van het prentenboek weet je hoe een schildpad aan zijn schildje is gekomen,

Mijn oudste zoon van 8 jaar riep: ik geef dit boek een 9!

Mijn 3-jarige zoontje heeft heel geboeid geluisterd en zei: Wow wat een mooie kleuren! Vervolgens ging hij met zijn vingers over de illustraties heen.

Meer recensies van Desirée