Steengoed verhaal

Desirée 12 september 2024
Kate Linville is detective bij Scotland Yard. Dan wordt haar vader gruwelijk vermoord, hij was een gepensioneerde en geliefde rechercheur. Kate keert terug naar Yorkshire, waar ze is opgegroeid. Inspecteur Caleb Hale is belast met het onderzoek, maar hij vordert niet snel genoeg in de ogen van Kate. Daarom besluit Kate zelf op onderzoek uit te gaan en ze ontdekt een andere kant van haar vader.

Een steengoed verhaal, dat erg kundig in elkaar is gezet.

Het boek heeft meerdere verhaallijnen, hierdoor is er veel afwisseling en is het geen moment saai. Het wordt naar mate het verhaal vordert steeds duidelijker hoe de verhaallijnen met elkaar te maken hebben.

Het hoofdpersonage is Kate, ze voelt zich minderwaardig. Ze is een gesloten vrouw en ze heeft bijna geen sociaal leven. Maar toch doet ze haar best om aansluiting te vinden.

Het slot is spannend en het zorgt voor de nodige wendingen.

De oorspronkelijke titel is ‘Die Betrogene’ (De bedrogene), dit past goed bij het verhaal. Maar de Nederlandse titel ‘Leugenaar’ is net zo passend. Op de omslag staat een verlaten natuurgebied en dit komt ook voor in het verhaal.

Dit is het eerste deel van een vierdelige serie. De andere delen wil ik binnenkort gaan lezen.

Meer recensies van Desirée