Indrukwekkend verhaal

Desirée 07 oktober 2024
Lily Appleton blikt als bejaarde vrouw terug op haar leven. Ze begint in het jaar 1928. Ze is een jonge vrouw en woont samen met haar welgestelde ouders in New York. Ze is verloofd met Raymond, maar deze relatie is overgegaan. Lily krijgt tot haar vreugde een baan in de keuken van het beroemde hotel Waldorf-Astoria.

In 1929 is de beurscrash en het rijke bestaan van de ouders van Lily stopt. Vanaf dat moment krijgt Lily nog meer tegenslagen te verwerken. Ze komt er zelfs achter dat haar verleden een geheim met zich meedraagt.

Een indrukwekkend en meeslepend historisch levensverhaal van een vrouw in de jaren 20.

Het boek heeft een fijne en vlotte schrijfstijl. Het verhaal is beeldend geschreven en ik kan een goede voorstelling maken hoe het in die tijd er aan toe ging. Ik kon me vooral erg goed inleven bij het deel waar werd beschreven hoe het in de keuken van het hotel er aan toe ging.

Je voelt als lezer snel een connectie met het hoofdpersonage Lily. Ze is een liefdevolle en ondernemende vrouw. Zeker in die tijd was dat niet standaard voor vrouwen. De andere personages zijn ook met veel gevoel neergezet zoals de ouders van Lily.

Het boek bestaat uit 3 delen en ieder deel begint met een originele afbeelding uit New York in de jaren ‘20. Het zijn mooie afbeeldingen die in een boek nog beter tot z’n recht komen dan in een e-book.

Het einde is zenuwslopend en het heeft helaas een open einde, je wilt weten hoe de vork in de steel steekt. Ik kan niet wachten op deel 2 en 3.

Op de omslag staat een vrouw met een meisje, dit is helemaal in stijl en passend bij het verhaal. De titel vind ik prachtig en mysterieus: waar de mist niet kan komen.

Aster Borger is het pseudoniem voor de romans en feelgood verhalen van Johnny Bollé.

Meer recensies van Desirée