Korte verhalen met veel humor

Desirée 24 december 2023
Deze zesde verhalenbundel van Theo van Rijn bevat 52 korte verhalen. De verhalen zijn gebaseerd op het leven van Theo en zijn extra aangedikt met zijn kenmerkende humor.

De korte verhalen gaan onder andere over familie, de leasehonden Bodhi of Bobby, zijn gezondheid, toevallige ontmoetingen en sporten.

Een heerlijke verhalenbundel die je op elk moment van de dag laat glimlachen. Ik heb de bundel snel uitgelezen, want na ieder verhaaltje smaakt het naar meer.

De verhaaltjes worden gekenmerkt door de scherpzinnigheid en humor van Theo. Ook is hij dol op taalgrapjes. In deze bundel staan ook weer worden die Theo heeft verzonnen: tweezaamheid en baarvader.

Theo heeft een fijne schrijfstijl en de verhalen lees je makkelijk weg. De verhalen beginnen geloofwaardig, maar tegen het einde van ieder verhaaltje ga je toch aan zijn geloofwaardigheid twijfelen. Dat is erg leuk gedaan.

Op de omslag zit een man op een bankje, dit refereert naar Theo die graag op een bankje langs het water vertoeft.

Meer recensies van Desirée