Paradijs

Desirée Verbeet 02 februari 2022
Jens Lapidus schrijft met ‘Paradijs’ een spannende thriller die zich afspeelt in de nabije toekomst, in een verscheurd Stockholm waar de zgn. ‘aandachtswijken‘ van de rijkere wijken worden afgescheiden door hoge muren. In de wijken heerst de macht van de sterkste, criminele bendes zijn de baas. Er is armoede en geen zorgstelsel. Als minister Eva Henriksson een toespraak houdt in Järva, een van die wijken, wordt zij ontvoerd. Fredrika Falck, aanwezig tijdens de ontvoering, gaat deel uitmaken van het team van binnenlandse zaken dat haar moet bevrijden. Ze sturen de net opgepakte Emir Lund die in Järva is opgegroeid naar de wijk, in ruil voor gratie. En ook de zus van Fredrika, influencer, krijgt met de zaak te maken….
Los van het feit dat dit een spannende, goed geschreven thriller is, waarbij diverse verhaallijnen op het einde bij elkaar komen, geeft dit boek een verontrustend mogelijk toekomstpersperctief, laten we hopen dat de toekomst er toch anders gaat uitzien

Meer recensies van Desirée Verbeet