verdoemd

Desirée Verbeet 23 maart 2022
Vanaf de eerste pagina proef je de sombere, broeierige sfeer van dit boek als Vincent het weeshuis ‘Het gelukkige graf’ binnengaat, kort voor het uitbreken van de verwoestende aardbeving in januari 2010 in Haíti . Vervolgens gaan we een maand terug in de tijd, als Inspecteur Simon Bélage in een chique villawijk van Port-au-Prince ernstig verminkte slachtoffers aantreft. Volgens zijn omgeving is het duidelijk een rituele voodoo-moord, maar daar wil hij niets van weten. Door hoofdstukken die zich in het verleden afspelen kom je er achter welke gruwelijke dingen zich in het verleden in het weeshuis hebben afgespeeld, en waar deze toe hebben geleid…. Spannend, luguber, een echte pageturner!

Meer recensies van Desirée Verbeet