Gelukkig in Clover Cottage; Love Heart Lane (3), een serie om te bingen

Dewi 15 maart 2023
Een paar weken geleden maakte ik voor het eerst kennis met de Love Heart Lane serie van Christie Barlow. Sterker nog, ik geloof dat ik nog niet eerder een boek van Christie Barlow las (ook niet in het Engels).

Het is voor mij absoluut een ontdekking in feelgoodboekenland. Na deel 1 was ik nog een beetje twijfelachtig, maar dat brengt een serie ook met zich mee denk ik. Je moet alle personages in het dorp leren kennen en daardoor was het soms wat vluchtig. Dat heeft Christie vanaf deel 2 wat mij betreft helemaal goed gemaakt en ook deel 3, Gelukkig in Clover Cottage, had me vanaf het begin al te pakken. Het is een echte pageturner.

In dit deel krijgen we een kijkje in het leven van Allie en Rory. Het verhaal heeft alles wat een feelgood voor mij moet hebben. Liefde, spanning tussen personages en humor. Ik vind sommige stukken ook gewoon heel grappig. Daarnaast brengt Christie elke keer ook een wat serieuzer thema aan de orde, in dit deel is dat bijv. de beginnende Alzheimer bij 1 van de personages. Voor mij maakt dat het boek alleen maar beter. Het is daardoor geen gewone "rozengeur maneschijn"-feelgood het maakt het alleen maar realistischer. De setting van een klein Schots dorpje geeft het ook nog een bepaalde charme. Ik krijg een soort van Virgin River gevoel, de Love Heart Lane serie is net zo bingewaardig als deze Netflix-serie over het Amerikaanse dorpje.

Meer recensies van Dewi