Een tussendoortje met een Bridget Jones achtige sfeer.

Diane Kooistra 18 juli 2024
Shirley won met haar debuut de Magische Zomer-schrijfwedstrijd van De Verhalenfabriek. Naast auteur schrijft zij ook boeken recensies op Instagram. Dit is haar debuut.
Ik las deze novelle of tussendoortje voor de blogtour van de uitgeverij.

Onze blikken kruisen elkaar en mijn hart heeft meteen weer last van de huppelziekte.”

Het verhaal begint als een van Fiens vriendinnen voor het eerst moeder wordt. Dat geeft een hilarisch moment met de kraamhulp. Maar daarna gaat ze nadenken over haar leven. En gaat ze de uitdaging aan om te daten met een deadline. Om de beurt bedenken de hoofdpersonen een locatie en een activiteit.
De dates zijn leuk en origineel en nodigen uit tot verder lezen en hoewel het einde voorspelbaar lijkt (maar dat niet is) is de weg ernaartoe te leuk om over te slaan.
Naast dit onderwerp heeft Gal ervoor gekozen om meerdere thema’s waaronder ook serieuze thema’s, kort de revue te laten passeren. Niet heel diepgaand maar net genoeg om de lezer erbij stil te laten staan. Alles komt samen in een tussendoortje met een Bridget Jones achtige sfeer. Fien denkt veel na en Gal deelt dat met de lezer en dat zorgt voor vermaak en herkenning. Dat ‘zijn’ kant niet verteld wordt maakt het einde toch net wat spannender dan verwacht.
Het woord Huppelziekte mag wat mij betreft in het woordenboek!
We hebben er een tussendoortjes auteur bij en van mij mag ze blijven!

Meer recensies van Diane Kooistra