Diane Kooistra 27 oktober 2024
Chantal Claassen en Saskia MN Oudshoorn schreven beiden al meerdere boeken, Chantal met name feelgood zoals Spion op Stiletto’s en Ik heb het gemaakt en Saskia Eindeloos geluk en Kerstgeluk maar ook thrillers zoals Wraaklust en Losgeslagen.
Ze hebben hun krachten gebundeld in deze mooie serie rondom de Wensenwinkel

Over het eerste deel schreef ik:

“De wensenwinkel is de start van een serie rondom een bijzonder initiatief, puur vanuit het hart van twee kei goede feelgood auteurs geschreven.”

De magie van de wensenwinkel is het tweede deel in deze serie. De tijd vliegt en er zijn alweer wat maanden voorbij na de ontwikkelingen van het eerste deel. Dat kan ervoor zorgen dat er hier enkele spoilers voorbij komen.

Dat het leven niet altijd gaat zoals je zou verwachten laten de hoofdpersonen in dit boek echt goed zien door al in het eerste hoofdstuk een bijzondere plotwending te geven die niemand verwacht had.
Dat maakt het boek al een echte aanrader.

Er komen vier nieuwe mensen op “het toneel” en zij openen een nieuwe winkel in een andere stad. De burgermeester heeft het effect van de eerste Wensenwinkel gezien en denkt dat dat in haar stad de mensen dichter bij elkaar zou kunnen brengen. Met ondersteuning van de mensen van de eerste Wensenwinkel laten ze hier ook wensen uitkomen. Dit deel heeft ondanks de overeenkomsten toch een heel eigen sfeer en karakter gekregen. Dat komt omdat er nieuwe hoofdpersonen zijn en nieuwe onderwerpen die ter sprake komen.
Het is dus een boek dat ook zelfstandig te lezen is met heel eigen verhalen en karakters. Maar ik had De wensenwinkel niet willen missen.

Een kennismaking met een van de hoofdpersonen zorgt voor een toeristische tour door Rotterdam. Een leuke toevoeging.
Deze verhalen laten zien dat er achter voordeuren onzichtbaar leed kan zitten en ook dat mensen uit verschillende “standen” prima samen kunnen werken
De thema’s in het boek komen door de verschillende verhaallijnen goed te volgen en ook dit boek is ontroerend. Het plot maakt het boek helemaal af en dan hoopt de lezer dat er snel een nieuwe stad komt met een Wensenwinkel…..

Meer recensies van Diane Kooistra