De wensenwinkel is de start van een serie rondom een bijzonder initiatief, puur vanuit het hart van twee kei goede feelgood auteurs geschreven.

Diane Kooistra 27 oktober 2024
Chantal Claassen en Saskia MN Oudshoorn zijn bekende feelgood auteurs. Beide dames heb ik ontmoet op het Valentijnfestival en andere book events. Chantal stond zelfs 2 keer als genomineerde op het podium in Ermelo. Zijn schreef onder andere de boeken Flessenpost, Brievenpost en Luchtpost en Saskia schreef onder andere de Foodtruck serie die ik mocht proeflezen.
Nu hebben ze hun schrijfkrachten gebundeld voor deze mooie serie.

De wensenwinkel is het eerste deel van deze serie en daarin erft Claire een mooi winkelpand van haar oma. Ze weet niet zo goed wat ze ermee moet en richt met haar vriendin Josie een wensenwinkel in. Hiermee willen ze geld inzamelen voor een goed doel. Dit wordt snel opgepikt door twee mannen die hun hulp aanbieden.
Deze mannen nemen hun eigen problemen en gedachten met zich mee wat het verhaal afwisselend maakt. Ook het schrijven vanuit diverse perspectieven maakt het heerlijk om te lezen door de kleine, onverwachte plotwendingen tussen de hoofdpersonen. Daarnaast is er de humor die gelukkig niet ontbreekt en dat ervoor zorgt dat er naast die ene traan ook heerlijk gelachen kan worden.

Dit is een mooi en romantisch verhaal met een verdiepende boodschap. Ontroerende momenten gevolgd door keuzes met grote gevolgen.
De luchtigheid van kinderen die hier tussendoor spelen en niet de dupe mogen worden van de situatie maar de aandacht is vooral gericht op de eenzaamheid, van ouderen maar ook van andere personen in de groep zullen de lezer echt raken.
De lezer wordt meegenomen in de gedachten van de hoofdpersonen die gaan over eenzaamheid en afscheid nemen van wat ooit was en nooit meer terug zal komen.
Dat het verhaal wat voorspelbaar lijkt en dat de nodige drempels overwonnen moeten worden maakt het verhaal des te leuker om te lezen. Het verhaal wordt vervolgd in De magische wensenwinkel.

Meer recensies van Diane Kooistra