Veelbelovende start waar al veel spanning in zit

Diane Kooistra 08 juni 2024
ND Frost is een pseudoniem van Natascha van Limpt. Zij heeft al meerdere boeken geschreven waaronder het boek Leviathan. Ik schreef toen: “Het plot is heel goed uitgewerkt en alles lijkt op het laatst te kloppen.”

In het eerste deel van de Rivals serie leren we twee jonge mannen kennen die bij elkaar in de lift stappen. Op zich niets bijzonders maar de lift stopt en de komende uren zitten ze met elkaar opgescheept. Ze behoren allebei tot een gevaarlijke motorbende. De een tot de Nachtwolven en de ander tot de zwarte Dahlia’s…….in plaats van stilzwijgen of vechten raken ze met elkaar in gesprek en daar blijft het niet bij.

N.D Frost heeft de lezer gelijk bij het eerste hoofdstuk al goed te pakken, Ze zet een scene neer die iedereen zo voor zich zal zien en een scene a la Romeo en Julia of Westside Story lijkt te ontstaan. Het bijzondere of liever gezegd het unieke aan dit boek is dat het om twee mannen gaat. Voor rivaliserende motorbendes met stoere mannen in leren pakken en met een wapen op zak is dat nog een extra taboe. .
Gelukkig maken de vrouwen in hun omgeving niet zo’n punt van deze beginnende vriendschap en ze helpen waar ze kunnen om het geheim te houden.
Maar als dan een van de twee iets verschrikkelijks overkomt wil de ander het liefste bij hem zijn…..Dat hoofdstuk gaf nog extra emotie aan het verhaal. Een verhaal waar ik van heb genoten en dat mijn blik heeft verruimd maar waar ik gelukkig nog geen afscheid van hoef te nemen want er volgen nog drie delen…..

Frost weet goed te verwoorden hoe emoties in een hoofd alle kanten op kunnen vliegen en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat er net iets verkeerds uit de mond komt waardoor de wereld even stil komt te staan….
Soms duurt dat alle kanten opvliegen net iets te lang maar dan pakt Frost de draad weer heel goed op met een gebeurtenis die iedereen zich voor kan stellen.
Het geheim houden maakt het een heel spannend verhaal en dat samen met het feit dat er twee rivaliserende motorbendes bij betrokken zijn geeft het verhaal thriller elementen. Maar in grote lijnen speelt de romantiek en de passie de boventoon.
Onderwerpen als groepsdruk, verwachtingen en zelfs het falende Amerikaanse zorgsysteem komen aan bod en dat alles doet vergeten dat er een novelle is gelezen.
Hidden love is een spannende start van een veelbelovende serie met romantiek, spanning en mooie thema’s

Meer recensies van Diane Kooistra