Ik blauw van jou leest als een sprookje. Een heerlijk tussendoortje en een kei goed debuut van Van Vliet.

Diane Kooistra 01 september 2024
Charlotte van Vliet komt uit Etten-Leur en studeerde Journalistiek aan de Hogeschool in Tilburg. Ze schrijft korte verhalen en blogt over alles wat op haar pad komt onder de naam CAML Schrijft.

Ik blauw van jou is haar debuut bij De verhalenfabriek

De relatie van Mira met Karsten is net uit en zij probeert dat te verwerken tijdens een zonnige vakantie aan zee. Daar komt Mira Pim tegen, hij is alles wat Karsten niet was en ze vinden elkaar erg leuk. Ondertussen blikt Mira terug naar wat er gebeurd is en denkt ze ook na over het leven van haar ouders. Ze voelt zich schuldig omdat ze vanwege haar komst bepaalde keuzes hebben gemaakt maar is dat terecht……

Alle verhaallijnen staan mooi netjes naast elkaar, de overdenkingen van Mira nemen in het begin de boventoon zodat de lezer haar goed leert kennen en misschien al denkt wat ze zal gaan beslissen op het einde. Want ze wordt echt naar twee werelden getrokken, de veilige in Zeeland met Karsten of het avontuurlijke met Pim. Houdt hij wel van haar of is er in elke stad….enfin, genoeg om over te twijfelen.
Het verhaal is vlot geschreven, raakt mooie thema’s aan en bevat de nodige humor en romantiek.

Meer recensies van Diane Kooistra