Het zou zomaar morgen in de krant kunnen staan...

Diane Kooistra 25 juli 2024
Opgesloten van Gillian King
@kluitmannovelles
@kluitman

Gillian King is bekend van verschillende romans Haar romans bij HarperCollins Holland kenmerken zich door een combinatie van herkenbare emotionele gebeurtenissen, levensechte personages en een diepere, maatschappelijk geëngageerde laag. Opgesloten is haar eerste Kluitman Novelle en is een thriller in plaats van een roman.

Nora groeit op als enig kind in een gezin na de verdwijning van haar zusje. Iedereen is er van overtuigd dat Emma is overleden maar Nora blijft vasthouden. Dan ziet ze een man die naar haar staat en een dag later ligt er een briefje in haar fietskrat……Wat zal ze doen???

“Ik vraag me af of ze er nu ook zo uitziet als ik.”

Gillian King weet het verdriet van het gemis van een tweelingzus goed weer te geven, ook heeft ze zich in weten te leven in het leven van de zestienjarige Nora die als enig kind verder opgroeit. Als ze een briefje vindt neemt de spanning die al door een eerder bezoek aan het bos waar de fiets van Emma werd gevonden, toe. Spanning die groeit per bladzijde en het ongeloof als ze doorheeft waar ze terecht is gekomen zijn bijna letterlijk voelbaar door de op het juiste moment toevoegen van details en op andere momenten de emoties los te laten gaan. Het is een hele spannende novelle met beeldende beschrijvingen.
De plot is goed gevormd en laat weinig verbeelding achter. Een mooi afgerond verhaal.

Meer recensies van Diane Kooistra