Ook deze serie van Mae houdt me aan de ereader gekluisterd

Diane Kooistra 05 juli 2024
Debra Eliza Mae schreef al meerdere boeken die in Amerika afspelen, vooral series op grote ranches in Montana hebben haar voorkeur.
Vorig jaar kwam Daisy uit. Dit is een Twin Bridges-Willow Creek crossover, en daarmee het laatste deel van de Twin Bridges-serie én het eerste deel van een gloednieuwe serie. Rose is het tweede deel in deze nieuwe serie.
Over Daisy schreef ik: “Gelukkig weet Mane het verhaal op vloeiende wijze door te laten gaan naar een nieuwe plek.”

Rose Collins heeft op een online veiling een huis gekocht waarvan alleen de buitenmuren nog redelijk goed blijken te zijn. Als echt stads meisje heeft ze geen idee waar ze terecht komt en waar ze aan begint. Gelukkig is daar Tripp Holden, de broer van Benjamin uit deel 1, die haar te hulp komt….maar hij heeft ook de nodige issues om mee om te moeten gaan. Komen ze er beiden uit?

“Natuurlijk had ze graag in haar eigen huis geslapen en daar de onafhankelijke vrouw gespeeld, maar de zorg die haar nu aangeboden werd kon ze gewoon niet afslaan.”

Dit is een heerlijke cozy roman, met stoere cowboys en dames die, ondanks dat ze best wat hulp kunnen gebruiken best hun “mannetje” kunnen staan. Dit boek is in een middagje gelezen om er daarna nog lang over na te denken. Er zitten mooie onderwerpen in.
De cover alleen al neemt de lezer mee in een onvergetelijk verhaal wat gemakkelijk leest en ook zo weg te leggen is om het dan weer snel op te pakken.
De schrijfstijl van Mae is praktisch, vlot en meeslepend. De karakters van Rose en Tripp zijn wel standaard, de mooie blonde vrouw en de knappe stoere cowboy. Het feit dat Tripp in het begin probeert om de rotzooi die zijn overleden vader heeft gemaakt op te ruimten en contacten te leggen maken van hem de ideale schoonzoon. Maar wat Rose van het vindt? Daar hoeft de lezer ook niet moeilijk over te doen. Gewoon genieten en meeleven en ontspannen, Daar is waar deze gave serie voor bedoeld is. Prima los te lezen van Daisy maar het is leuker om het vlak na elkaar te lezen.

Meer recensies van Diane Kooistra