Diane Kooistra 20 juni 2024
Liz Ouwens is in het dagelijks leven leerkracht in het basisonderwijs en woont in Den Helder. In 2022 verscheen haar debuut Wie zwijgt...
Onlangs las ik Campinggasten en ik schreef:
“Ouwens durft met deze thema’s met name het gevoel en de ervaringen van de personages uit het verhaal uit te spreken”

Terwijl de mannen naar Duitsland vertrekken om mee te doen met het EK voetbal vertrekken hun vrouwen (echte voetbalvrouwen) naar Ibiza. Ze mogen van de coach toch geen contact hebben en vooral geen seks met hun mannen. Alles voor de voetbal!!
De lezer volgt hun verhalen hun reis en leert ze steeds beter kennen.

Dit boek is heerlijk om te lezen tussen de voetbalwedstrijden door!

De voetbalvrouwen maar dan niet de meiden die achter de bal aanrennen maar de meiden die achter hun mannen staan. Het laat de lezer zien dat niet alleen de mannen op het veld zich inzetten voor de beker maar ook hun vrouwen. Ze hebben veel meegemaakt en de lezer wordt daar stapsgewijs in meegenomen. Ouwens maakt mij nieuwsgierig naar deze dames en daarom wordt de tweede helft vergeten, het boek moet uit!
Het verhaal ontroert, ontspant en is echt bedoeld voor een ontspannen moment tussen de spannende wedstrijden door. Ouwens laat zien dat ze hier ook echt talent voor heeft naast haar andere boeken. Want dit is toch heel anders dan thrillers schrijven. Maar ze kan in een paar pagina’s de lezer echt meenemen in het verhaal! We kunnen nog veel meer van haar verwachten.

Meer recensies van Diane Kooistra