De wereld rond.

Dirk 09 juli 2024
Het boek is een mooie uitgave met een harde kaft en geïllustreerd met een paar mooie zwart-wit foto's. In dit wonderbaarlijke reisverslag waar de auteur liefst 65 eilanden en eventjes 15 eilanden extra in Noord Europa beschrijft is aanstekelijk voor de lezer om ook eens naar deze gebieden te gaan. Het zal niet voor iedereen weggelegd zijn, maar je als er al enkele kunt bezoeken moet het de moeite waard zijn. De titel is goed gekozen. Er zijn inderdaad eilanden waar het exotisch leven is maar eveneens eilanden die misbruikt zijn door de mensheid voor doeleinden die niet zo fraai zijn. Om maar één voorbeeld te noemen : de bovengrondse kernbommen die tot ontploffing zijn gekomen met alle gevolgen van dien. We gaan als mensheid niet omzichtig te werk als het ons past om de natuur om zeep te helpen ten voordele van onze hebzucht. Ook de eilanders zelf zijn nogal eenzelvig en willen niet weten van inmenging maar ook dat is geen zekerheid meer heden ten dage. Zeer mooi en interessant boek om lezen.

Meer recensies van Dirk