Een titel die vele mensen zal aanspreken, en zeker ook de inhoud.

EbE 08 januari 2024
Doe jezelf niet te Kort... Een titel die vele mensen aan zal spreken…
Jeetje wat een interessant boek en eyeopener als het gaat om inzicht in je patronen en overtuigingen en hoe ze ontstaan. Voor mij gaf het een heel mooi inzicht in waarom en hoe ik met bepaalde dingen omga in het leven.

In het boek word je meegenomen door de denkwijze en materie van Transactionele analyse (TA) en het ontstaan van levenscripts. Juist door deze theorie kom je achter eigen patronen en scripts in mijn leven.
De schrijver neemt je mee in welke levensfasen welke script tot stand komt. Doordat ze veel verschillende praktijkcasustik gebruikt en deze benaderd vanuit de verschillende invalhoeken sluit je makkelijk aan en worden de patronen helder.

"Doe jezelf niet te kort "is ondanks dat de materie rond TA nog niet zo makkelijk is, goed leesbaar en nodigt uit om echt verder te lezen en er meer over te weten te komen.
In mijn praktijk zal ik TA meer gaan inzetten om bewustwording rond levenscripts en hun werking meer inzichtelijk te maken.

Meer recensies van EbE