Tip voor onze nieuwe minister van Volksgezondheid

Edith 10 juli 2024
Dit boek wil ik graag tippen aan onze nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Fleur Agema. Ik had Eva al enkele keren op tv gezien en vond haar altijd een enorm positieve uitstraling hebben. Toen ik haar boek op Storytel voorbij zag komen, moest ik hem meteen luisteren. Eva beschrijft in haar boek haar dagelijkse leven; studie, familie, werk, relaties, vrienden, op kamers wonen enz. Omdat ze het boek zelf voorleest, is het net of je gezellig met Eva zit te babbelen. Wat een gezellige meid! Ik heb een enorme bewondering voor haar doorzettingsvermogen. Ze is echt een voorbeeld voor kinderen met een handicap. Voor haar dagelijkse zorg krijgt Eva hulp van enkele jonge vrouwen. Deze zorg wordt uit betaald uit een persoonsgebonden budget. Man man man wat krijgt Eva te maken met een stelletje bureaucratische toestanden zeg. Wat een berg papierwerk, wat een onnodige vragenlijsten en wat gênante vragen. Het lijkt wel of de bureaucratie haar meer in het verwezenlijken van haar dromen belemmerd, dan haar handicap! Echt schandalig. Beste Fleur, kun je hier niet eens wat over twitteren? Natuurlijk wel na debattijd!

Meer recensies van Edith