Tom is een goed voorbeeld voor jongeren

Edith 10 juli 2024
Als kind ben ik ooit eens naar een open dag bij de brandweer geweest. Prachtig vond ik het om al die stoere brandweermannen rond te zien lopen. Het ritje met de brandweerwagen was het hoogtepunt van de middag, vooral toen de sirene aan ging! Na het lezen van dit boek ben ik weer net zo onder de indruk als toen. Ik vind dit boek echt een aanrader voor scholieren. Veel jongeren zullen brandweerman Tom van der Weerd kennen als dj bij Qmusic. Ik denk dat Tom een voorbeeldfunctie voor hen kan zijn.

Tom laat zien wat een prachtig beroep brandweerman/vrouw is! We zitten te springen om Mbo’ers! Er bestaat een eenjarige MBO 2 opleiding die je voorbereid op het beroep van brandweer.
Tom vertelt dat hij als tiener al lid was van de jeugdbrandweer. Misschien motiveert dit verhaal om ook eens een kijkje te nemen bij het plaatselijke brandweerkorps.
De brandweer wordt in hun werk vaak gehinderd door reljeugd. Ik denk dat de verhalen van Tom jongeren wakker kunnen schudden.

Meer recensies van Edith