Perfecte afsluiting dr. Leng verhalen

Edwin Wassink 11 augustus 2024
Preston & Child beloofden dat er geen losse eindjes zouden zijn in De wraakengel, het slotdeel rondom dokter Enoch Leng. De delen bestaan uit De gruwelkamer (2002), Bloedeloos (2021), Het kabinet van dr. Leng (2023) en deze dus (2024). En het klopt, dit 22e Pendergast deel rondt het perfect af!

Je wordt meegezogen in het verhaal dat zich grotendeels afspeelt in 1880 / 1881.

Spanning all over the place. Het spel tussen Pendergast, Diogenes, Constance en Leng is fascinerend. Iedereen probeert elkaar een stap voor te blijven. Dit levert een vlot lopend verhaal op met de nodige verhaallijnen en plotwendingen. Je blijft maar doorlezen om er achter te komen hoe dit afloopt. Als uiteindelijk alles samenkomt en denkt dat het daarmee klaar is, dan ben je er nog niet. Zelden zo'n goede epiloog gelezen.

Het mag duidelijk zijn, ik ben fan! Pendergast blijft zo goed, blijft boeien. Voor mijn gevoel is er nog genoeg te beleven voor Pendergast. Preston & Child zijn mijn favoriete auteurs en ik hoop dan ook dat er nog veel verhalen van hen verschijnen.

De wraakengel krijgt van mij 5 sterren (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️)!

Meer recensies van Edwin Wassink