Boeiend en goed!

Edwin Wassink 16 september 2024
Alweer tijden geleden kocht ik het gesigneerde exemplaar van Nooit meer alleen bij Angelique Haak zelf. Zo leuk dat ze dit heeft gedaan! En op deze manier ook weer een mooie toevoeging op mijn Haak-collectie.

Maar het gaat natuurlijk ook om het verhaal. En dat is boeiend en goed!

Emma is in shock als ze op een dag een overlijdensbericht te zien krijgt van haar vroegere schoolvriendin Sara. Ze gaat op onderzoek uit naar de waarheid rond Sara’s dood, maar brengt daarmee zaken aan het licht die zij en de andere schoolvrienden probeerden verborgen te houden…

De korte hoofdstukken wisselen om en om tussen heden en verleden. Hoewel dit de vaart van het lezen er in houdt, is het niet gelijk heel spannend. Het intrigeert echter wel, omdat er steeds kleine brokjes informatie worden losgelaten. Je blijft daarom doorlezen en naarmate het boek vordert, gaat ook de spanning omhoog. Dit komt ook doordat er steeds meer dingen gebeuren in het heden.
Wat er in het verleden is gebeurd laat zich wel raden, maar niet hoe dit in het heden uitpakt. Daar zitten de plot twists, daar zit de verrassing.
Bovendien is het knap dat “zware” onderwerpen als pesten en het gevolg daarvan of psychische stoornissen op deze manier verwerkt worden. Je kunt je er alles bij voorstellen en je er bij inleven.

Kortom, ook deze thriller van Angelique Haak is er eentje om gelezen te moeten hebben! Ik waardeer het met 4 sterren.

Meer recensies van Edwin Wassink