Goed, intrigerend en boeiend!

Edwin Wassink 07 augustus 2024
Ik ben eigenlijk een beetje uitgekeken op de Helen Grace serie. Maar de schrijfstijl van Arlidge vind ik wel heel erg prettig. Het is vlot en beschrijvingen haast filmisch. Dus de standalone Oog om oog wilde ik dan ook graag lezen.

In Oog om oog draait het om een morele vraag, wat zou jij doen als je oog in oog komt te staan met de moordenaar van je kind? Hoe zou jij reageren als er een voormalig delinquent naast je woont. Verdiend niet iedereen een tweede kans? Antwoorden hierop zijn niet zo eenvoudig als je misschien denkt.
Zes voormalig delinquenten die in hun jeugd kinderen hebben omgebracht, hebben na het uitzitten van hun straf een nieuwe identiteit, een nieuw leven gekregen. Maar dan wordt hun daadwerkelijke naam en locatie aan de familie van de slachtoffers doorgespeeld en die zijn maar uit op één ding: wraak!

Het verhaal is niet heel erg spannend, maar wel boeiend en intrigerend. Je voelt spanning in de lucht hangen, je weet dat er iets te gebeuren staat en als dat dan gebeurt, dan wordt je niet teleurgesteld. Arlidge heeft dit knap gedaan. Omdat het verhaal verteld wordt van zowel de kant van de reclassering, als van slachtoffer als van dader krijg je een compleet beeld.

Hoewel het een dik boek is, leest het makkelijk weg. Het wordt geen moment saai en de verschillende verhaallijnen zijn goed te volgen. Je vliegt er door heen.

Goed boek dus, ik waardeer het met 4 sterren (⭐⭐⭐⭐).

Meer recensies van Edwin Wassink