Welkom in Acacia Pines!

Edwin Wassink 27 augustus 2024
Er zijn van die stadjes waar je beter niet kunt komen. Derry bijvoorbeeld, maar ook Acacia Pines begint zo’n stadje te worden. Sheriff Cohen heeft daar niet zo’n makkelijk leven, alles lijkt mis te gaan in zijn privéleven. Als middelbare scholier Lucas Connor wordt ontvoerd, lijkt dat een mooie kans om alles weer op de rit te krijgen. Maar ook dat loopt volledig uit de hand…

Na het boek Alles op alles keren we in Over zijn graf dus opnieuw terug in Acacia Pines. De setting voelt vertrouwd en af en toe wordt gerefereerd aan wat gebeurtenissen uit het verleden. Dit boek is echter niet onderdeel van een serie en is dus standalone te lezen.
Hoewel Sheriff Cohen al snel de dader van de ontvoering weet, zakt daarmee de spanningsboog van het verhaal niet in. Integendeel zelfs. Cleave weet je als lezer keer op keer op het verkeerde been te zetten en het verhaal op een goede manier te vervolgen. Als je denkt dat je weet hoe het in elkaar zit, blijkt het toch weer anders te zijn. En dit op een grotendeels geloofwaardige manier.

De schrijfstijl is toegankelijk, de hoofdstukken zijn kort. Dat maakt het alleen maar moeilijker om het boek weg te leggen. Je raast er op een goede manier doorheen en daar hou ik wel van.
Ik keer graag nog een keertje terug naar Acacia Pines!

Over zijn graf waardeer ik met 4 sterren.

Meer recensies van Edwin Wassink