De Toch Niet Zo Eenzame Tocht van Torre

Wauw dat boek ziet er mooi uit! Dat was mijn eerste gedachte toen het boek De Toch Niet Zo Eenzame Tocht van Torre was bezorgd. En dit compliment werd ook gedeeld door mensen in mijn omgeving die dit boek van Annekarijn Overduin bij mij thuis zagen liggen. Het is echt een plaatje! Een mooie cover illustratie met glanzende elementen. De kaders bij elk hoofdstuk. En alle geweldige paginagrote illustraties van Sophie Pluim door het hele boek heen. Sophie’s werk brengt het sprookjesachtige karakter van dit boek echt tot leven!

Maar ook van de inhoud van het boek heb ik genoten! De eerste paar hoofdstukken nemen je helemaal mee naar de start van de zomervakantie. Die verloopt voor hoofdpersonage Torre niet zo vlekkeloos. Je voelt met de jongen mee, maar ook met de mensen om hem heen.  Gelukkig is daar oom Fons die Torre meeneemt voor een paar weken zomervakantie in de bergen. Oom Fons is echt een geweldig personage die in de meest fantastische berghut woont! Bij oom Fons begint het avontuur echt en al gauw zitten Torre en Natneus de geit in een wonderlijk avontuur.

Annekarijn Overduin heeft een heel fijn (voor)leesboek geschreven. Haar schrijfstijl is vlot en beeldend. Annekarijn heeft ook een ontzettend grote fantasie, want ze weet zo veel bijzondere personages te creëren.

Ook al is het verhaal van Torre avontuurlijk en vol fantasie, wat ik zelf het mooiste vond is hoe Torre zich ontwikkeld door het verhaal heen. In het begin is Torre angstig, onzeker en voelt hij zich eenzaam. Gedurende het verhaal durft hij steeds meer en groeit zijn zelfvertrouwen. Ook zie je hoe allerlei wezens Torre omarmen, waardoor zijn tocht toch niet zo eenzaam is.

Je merkt aan alles -  het verhaal, de illustraties, de opmaak -  dat dit boek met ontzettend veel liefde is gemaakt. De Toch Niet Zo Eenzame Tocht van Torre is echt een heel fijn boek. Dit sprookjesachtige avontuur is geschikt vanaf 8 jaar. De Toch Niet Zo Eenzame Tocht van Torre was een fijn boek om zelf te lezen, maar ik weet zeker dat het extra genieten is om dit verhaal voor te lezen!

Meer recensies van Eefke van Geffen