Ga dit boek lezen en ervaren!

Eefke van Geffen 29 september 2023
De Waarschijnlijkheid Van Alles
“De elfjarige Kemi Carter is gek op statistiek en feitjes. Daarmee kan ze de wereld beter begrijpen. Die wereld komt op zijn kop te staan wanneer ze een asteroïde in de hemel ziet zweven. AMPLUS-68 heeft een kans van 84,7% om binnen vier dagen op aarde neer te storten. Kemi’s familie vindt steun bij elkaar en telt samen af naar het einde, terwijl andere mesen gewoon naar school aan en bij hun favoriete restaurant gaan eten alsof er niets aan de hand is Hebben zij dan niet door dat de wereld vergaat? Kemi besluit een tijdcapsule te maken, zodat de dierbare dingen van haar familie bewaard blijven.”
Sommige recensies schrijven zichzelf. Bij andere recensies moet je er goed voor gaan zitten en je gedachten ordenen, omdat je het boek recht wilt doen. En voor deze recensie over De Waarschijnlijkheid Van Alles moest ik echt goed gaan zitten. Dit boek is absolute aanrader en een verhaal dat je moet ervaren. Tegelijkertijd is het een boek waar je zo min mogelijk over moet weten voor je gaat lezen. Dus ben je nieuwsgierig naar De Waarschijnlijkheid Van Alles van Sarah Everett, stop dan nu met het lezen van recensies over dit boek, hol naar de boekwinkel of bibliotheek en ga het boek lezen.
Wil je mijn recensie nog even aflezen, wees dan gerust dat ik niets zal spoilen. Ik hoop je vooral enthousiast te maken en nog meer te overtuigen om De Waarschijnlijheid Van Alles te gaan lezen.
“Beste lezer,
Als je dit leest is de kans groot dat onze wereld is opgehouden te bestaan.”
Met deze zin begint Sarah Everett haar boek De Waarschijnlijkheid Van Alles. Vanaf dit begin werd ik meteen gegrepen door het verhaal en liet het me niet meer los. Sarah Everett heeft een fijne schrijfstijl. En met De Waarschijnlijkheid Van Alles heeft ze laten zien dat ze Een echte verhalenverteller is. Geweldig hoe ze dit verhaal in elkaar heeft gestoken. Ook geeft ze je het gevoel dat je deel uit maakt van Kemi en haar familie. De personages voelen levensecht aan.
Mijn complimenten ook voor Esther Ottens. Esther heeft het boek vertaald en dat heeft ze onwijs goed gedaan. Dankzij haar vertaling kunnen heel veel lezers het werk van Sarah Everett gaan ontdekken. Sarah Everett was voor mij nog een onbekende auteur, maar dit was een indrukwekkende kennismaking met haar werk. Ik hoop dat Gottmer meer van haar werk gaat uitgeven.
De Waarschijnlijkheid Van Alles is onder mijn huid gekropen en spookt sinds ik het ben gaan lezen, door mijn hoofd. En zeker dat heeft bevestigd voor mij dat dit boek 5 sterren verdient. De Waarschijnlijk Van Alles is een verhaal dat je aan het denken zet. Het is een boek dat je wilt gaan bespreken met andere lezers. En zelf wil ik dit boek gewoon heel graag nogmaals lezen om te ervaren hoe het verhaal bij het herlezen binnenkomt. Kortom echt een aanrader!

Meer recensies van Eefke van Geffen