Een goede buur is beter dan een verre vriendin

Elbert Grift 18 juli 2024
Een huizenruil staat ten grondslag aan deze thriller, Carl en Helene Webster verhuizen tijdelijk naar Amerika om hun huwelijk wat op te porren dat op een laag pitje staat, ze betrekken het huis van Adam en Scarlett Harris, die op hun beurt hun huis gaan bewonen, deze huizenruil valt samen met een expositie die kunstenaar Adam heeft gepland in Kopenhagen.
Er gebeuren vreemde dingen in eerste instantie bij Carl en Helene, het huis lijkt te spoken en Carl heeft het ook dan ook echt niet naar zijn zin, maar er gebeuren nog meer dingen die niet te verklaren zijn.
Aan de andere kant in Europa lijkt Scarlett nog steeds te worstelen met de plotselinge dood van haar broer 5 jaar eerder, maar zij merkt ook gekke dingen bij Adam die haar ook ongerust maken.
Huizenruil is mij onder de aandacht gebracht door het magazine Mezza die dit boek positief gerecenseerd hebben en dat moet altijd goed zijn, en hoewel ik het wel eens helemaal niet met hun keuzes eens ben kon ik me er deze keer wel in vinden, een psychologische thriller die me toch wel op het verkeerde been zette, in het nawoord las ik dat dit boek is gebaseerd op waargebeurde feiten en dat de schrijver veel heeft gehad aan de bevindingen van Scarlett Harris, die dus echt bestaat, en dat feit geeft het boek wel een extra dimensie en dan denk je wel hoe gestoord kunnen mensen worden om een liefde te beantwoorden, dat allemaal vind je in dit boek, zeer geslaagd zonder meer

Meer recensies van Elbert Grift