Alles wat ik aan je miste

Eline Wilde-Noijen 07 augustus 2024
Parijs, de stad van de liefde maar voor Hazel is liefde verre van welkom. Ze stort zich vol passie op haar nieuwe rol als inkoper bij een exclusieve vintagewinkel. Urenlang kan ze wegdromen bij alle mooie verhalen van kledingstukken die door haar handen gaan. Maar hoe ze zichzelf ook voorhoudt dat ze echt gelukkig is, ze mist Jamie enorm en hij spookt nog steeds door haar hoofd. Terwijl hem haten zoveel makkelijker was…

Op de nacht dat Hazel uit zijn handen glipte, maakte Jamie de grootste fout van zijn leven. Nu hij daar de prijs voor moet betalen, beseft hij pas hoeveel kleur en passie Hazel in zijn leven bracht. Wanneer zijn moeder hem in paniek opbelt en hem voor een dilemma plaatst, staat Jamie voor een hartverscheurende keuze. Kies hij voor zijn carrière, of volgt hij zijn hart?

Alles wat ik aan je miste is het tweede deel in de verslavende ‘Oxymoron’ serie van Tamara Postma. In het eerste deel stond vooral de haat tussen Hazel en Jamie centraal, in het tweede deel wordt er verder in gegaan op de problemen die ze hebben.

“Eén uur. Eén uur van zijn tijd. Dat is alles wat ik van hem vroeg. Een kleine moeite. Gewoon komen opdagen. Ik weet niet wat voor smoes hij heeft om niet te komen. Het maakt me ook niet uit. Waarom ben ik niet belangrijk genoeg voor hem? Waarom ben ik niet belangrijk genoeg om heel even vrij te maken?”

Het tweede gaat verder waar het eerste deel gebleven is dus ik zou zeker aanraden om eerst ‘Alles wat ik aan je haatte’ te lezen.

Ook hier is de schrijfstijl verslavend en leest het heel erg vlot. Ik had het boek zo uit. Mede door de schrijfstijl maar ook door de wending die het verhaal aannam.

Wat ik nu extra leuk vond was, dat het personage waar ik geen sympathie voor had in deel één, haar verhaal nu ook verteld wordt in een aantal hoofdstukken. Sommige keuzes snap ik niet, maar ik heb nu wel wat meer begrip voor haar.

En welke keuzes maken Jamie en Hazel? Komen ze bij elkaar? Komen ze elkaar tegen? Hoe lopen de verhaallijnen? Zijn er vragen waar we antwoorden op komen? Zijn er verwachtingen die waargemaakt worden? Sommige vragen worden inderdaad beantwoord maar sommige ook niet en daar hebben we het derde en laatste deel voor nodig.

Dit boek krijgt van mij 4 sterren, omdat het vlot las en ik eigenlijk op de een of andere manier Jamie én Hazel in mijn hart heb gesloten. Omdat je ze begrijpt, omdat ze keuzes maken die misschien niet altijd slim zijn, maar ze dat wel doen omdat ze denken dat dat het juiste is. En er zijn een aantal gebeurtenissen/ cliffhanger aan het einde waardoor ik nog niet helemaal weet wat ik daarvan vind. Ik hoop dat dat mooi samen komt/uit gewerkt word in het laatste deel. Laat maar komen.

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen