Eerder een boek voor tussendoor - te weinig karakterontwikkeling & achtergrond

elinevandm 13 september 2024
De villa van Ruth Kelly stond al een tijdje hoog op mijn ‘te lezen lijst’. De korte inhoud sprak me heel hard aan. Een afgelegen locatie, een hoop drama en bovenal de belofte dat er heel wat te gebeuren stond, maakten dat dit me deed uitkijken naar het verhaal.

Het begint veelbelovend met een lichaam dat wordt aangetroffen en waar de lezer niet meteen weet om wie het gaat. Dat gegeven wordt een hele tijd verborgen gehouden en pas laat in het boek krijg je de bevestiging om wie het echt gaat.

De personages worden in mijn ogen te weinig uitgelicht. Enkel Laura, de journaliste, wordt iets meer besproken, maar voor mij ontbrak het in dit verhaal toch vooral aan karakterontwikkeling. Wie de deelnemers aan de show zijn, wordt zeer kort aangehaald, maar doorheen het verhaal kon ik de ene vrouw niet van de andere onderscheiden. De acties die personages doen (of niet doen) lijken daarom soms banaal. Wat echter logisch is als je zijn/haar volledige achtergrond niet kent.

Af en toe zijn er zeer korte hoofdstukken waar kijkers hun zegje doen over de show. Heel veel meerwaarde hadden deze stukken niet, maar ze laten wel zien hoe een show een mens kan beïnvloeden en kan aanzetten tot bepaalde (slechte) daden.

De villa was in mijn ogen dus eerder gemiddeld te noemen en een tussendoor boek. Voor echte spanning of goed uitgekiende verhalen kan ik andere boeken meer aanraden. Van mij krijgt het dan ook 3.5 sterren.

Meer recensies van elinevandm