Opnieuw een topper!

elinevandm 16 september 2024
Midzomernachthitte is het vijfde deel van de Sandhamn Murders reeks. Eerder las ik de voorgaande vier delen met heel veel plezier en ik hoopte dan ook dat dit 5e deel me net zozeer kon bekoren. De verhalen zijn telkens spannend opgebouwd en je leert de hoofdpersonages in elk deel beter kennen. Daardoor was ik ook telkens geneigd om het volgende deel meteen te gaan opnemen, om te weten hoe het de personages verder vergaan is.

In dit deel is het midzomer, een jaarlijks feest waar vooral de jeugd bijzonder naar uitkijkt. Tot er 2 tieners ontredderd teruggevonden worden en Nora zich over hen ontfermt. Op de koop toe is Wilma (Nora’s stiefdochter) ook nog eens verdwenen en wordt een jongere dood aangetroffen. We lezen nadien vanuit verschillende hoofdpersonages wat ze hebben meegemaakt en de acties beleefd hebben. Dit zorgt voor een goede dynamiek van het verhaal en bovendien leren we iedereen zo goed kennen. Midzomernachthitte is weer een toppertje van formaat en deel 6 volgt hierna dus meteen. Voor dit deel geef ik 4.5 sterren.

Meer recensies van elinevandm