Niet echt een bijblijver, maar wel een aardig begin van de serie

elinevandm 13 september 2024
Toen Felicia verdween is het eerste deel van de William Wisting reeks. Dit boek stamt al uit 2007, dus heel recent is het wel niet. Toch start ik graag met het begin bij het starten van een nieuwe serie. De boeken van Jorn Lier Horst stonden al een tijd op mijn radar, dus vond ik het nu stilaan tijd om hiermee al eens te beginnen. Het boek is niet uitermate dik en af en toe lijkt het of er stukken van het boek ontbreken. Sommige scènes worden nogal abrupt beëindigd en de overgang naar een nieuwe, andere situatie verloopt dus nogal plots soms. Het verhaal zelf handelt over een cold case, wat bij mij altijd een bonus is want ik hou ervan. Het boek heeft wel een geluksfactor in zich en bepaalde dingen zijn dus niet altijd even geloofwaardig. Wisting zelf komt echter wel over als een sympathiek personage, dus dat is een mooie plus voor de rest van de serie. Het plot en het verhaal zelf zijn goed, maar ik heb al betere ontknopingen voorgeschoteld gekregen.

Het boek zelf zal dus niet echt een bijblijver zijn, maar het was alleszins wel een goede start van de Wisting reeks. Ik geef het dan ook 3.5 sterren.

Meer recensies van elinevandm