Verassend mooi, een bijzondere thriller

ElisaTel72 09 juni 2024
Ik las Moederliefde bij toeval. Voeger las ik best vaak thrillers, en met plezier. Maar na de zoveelste strijd van een hoofdpersoon tegen een moordenaar was ik er klaar mee. Hoewel het prettig lezen was, vond ik achteraf te vaak dat het toch wat oppervlakkig vermaak geweest was. Bij een boekhandel in Alphen aan de Rijn raakte ik in gesprek met de auteur van Moederliefde die daar signeerde. Wat Femmy ten Cate vertelde over haar boek triggerde mij. Het was een leuk gesprek en ik dacht: vooruit ik probeer het boek. Daar heb ik beslist geen spijt van! Ik was heel aangenaam verrast. Het boek leest lekker weg en is spannend( wel op een andere dan de gewone thillermanier), maar Moederliefde biedt veel meer. Het is een boeiende familiegeschiedenis en een intens verhaal over de invloed van jeugdervaringen op latere levens. Het gaat over schuld en schuldgevoel, over verstoorde familiebanden, over maatschappelijke problemen, maar zeker ook over liefde. Er zitten zeer verdrietige stukken in, maar er is ook hoop. Intrigerend is zeker de vraag wat moederliefde is of mag zijn... (Door een foldertje over Moederliefde waarin Hebban genoemd wordt heb ik trouwens Hebban ontdekt. Leuk om zoveel meningen over boeken te lezen. Dit is mijn eerste recensie. Ik ga hier vaker komen! )