Tegenvallende YA

EllenBdE 12 juli 2024
Ok ik ga maar direct met de deur in huis vallen.

Dit was hem totaal niet voor mij. De cover en de achterflap spraken me heel erg aan maar eens ik
begon te lezen werd het al snel duidelijk dat dit verhaal gewoon nergens naartoe ging. Het begint
eigenlijk al met de cover. Heel mooi en leuk maar Mina en Caplan lijken wel 15 ipv 18 en dat zijn hun
gesprekken en hun gedachten en gedragingen ook. Er zijn zoveel discussies dat ik me op den duur
afvroeg waarom ze nu eigenlijk discussie aan het voeren waren. Hun gedrag (en dat van de helft van
hun vrienden) is vaak zo kinderachtig…
Het enige lichtpunt voor mij was Quinn, volgend mij de enige persoon die altijd 100% zichzelf was. Hij
was ook de enige die wat sfeer en spanning in het verhaal bracht.

Caplan was in mijn ogen geen goede vriend, ja hij luisterde naar Mina, praatte met Mina maar Mina
werd pas echt interessant als er kapers op de kust kwamen. Zijn gedrag naar Hollis toe was gewoon
egoïstisch, lui en ongeïnteresseerd.

De verhaallijn zelf maakt hele rare sprongen. Dankzij Quinn bloeit Mina wat open, maar tijdens een
ruzie tussen Quinn, Caplan en ook Mina wordt Caplan dronken… wat er daarna gebeurt in de
badkamer past voor mij zo niet bij Mina… om nog maar te zwijgen over het vervolg ervan en afstand
tussen haar en Caplan nadien.

Ik hou van YA verhalen maar deze was het dus jammer genoeg niet.

Meer recensies van EllenBdE