Een verhaal over liefde

Ellis Pagen 26 maart 2020
Als alleenstaande moeder van zeventienjarige zoon Noé leidt Reine een gelukkig leven. Haar baan als interieurontwerper bevalt goed en ze heeft een prettige relatie met haar compagnon Paul. Haar veilige wereldje komt op zijn kop te staan wanneer ze voor een werkopdracht naar het ommuurde kustplaatsje Saint-Malo wordt gestuurd. Daar ontmoet ze Pacôme, een verteller en een bijzonder vrije geest, die in haar een passie doet ontwaken. Het is het begin van een emotionele rollercoaster die ook haar diepste geheim doet blootleggen.

Met een lach en een traan word je vanaf het begin van het boek meegevoerd in de emoties van Reine die worstelt om haar leventje weer veilig op de rails te krijgen.
Dit alles wordt door de auteur op een bepaalde manier verteld waardoor het drama gehalte soms groter wordt dan het in de realiteit zou zijn geweest. Echter, als lezer kun je hier juist heerlijk bij wegdromen.
Naar het einde toe wordt er opeens een sprint getrokken naar de ontknoping, nieuwe ontwikkelingen wisselen zich in een sneller tempo af en mijns inziens is dit een beetje jammer.
Desondanks had ik het einde niet verwacht en dit leidde alsnog tot het wegpinken van een traan.

De schrijfstijl is vlot, heel toegankelijk. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Reine en het is in de ik-vorm geschreven.

Een prachtige roman over liefde en passie. Maar ook over leugens, geheimen en verdriet. Alles komt aan bod. Wat mij betreft smaakt dit zeker naar meer en ik kijk er naar uit om deze schrijfster verder te ontdekken.

Meer recensies van Ellis Pagen