Zin in!

Els Van Haute 11 oktober 2024
Leven volgens The Artist’s Way. Door: Julia Cameron.

Geregeld komt er een nieuwe Julia Cameron uit en ik wil ze allemaal. Vanaf dat ik haar Artist Way las én het bijhorende programma volgde ben ik fan. Het is niet voor niets dat zo veel schrijvers/kunstenaars bij haar zweren. Of ze nu professioneel bezig zijn of gewoon een amateur zoals ik. Vooral haar Morning pages zijn en blijven een enorm succes.

In Leven volgens The Artist’s Way leert Cameron ons een 4de pijler kennen. Naast: Morning pages, Artist dates en Wandelingen is er nu ook: Schrijven om richting te krijgen. Met andere woorden: om een Wegwijzer vragen.

Als je dat zweverig vindt klinken en niet gelooft dat zoiets werkt: neem een abonnement op de nieuwsbrief van bestsellerauteur Elizabeth Gilbert. Haar hele Loveletter-concept is daarop gebaseerd.

Cameron haalt je uit je comfortzone en laat je beter naar jezelf en de wereld om je heen kijken. Zij ligt aan de basis van het ‘journallen voor je mental health’. Als je niet gelovig bent moet je gewoon even om haar geloofs-uitingen heen lezen. Want geloof me; daaronder schuilt universele wijsheid.

Zoals steeds is dit boek een 6 weken-programma. Ik hou het dan ook nog even apart tot ik vakantie heb, zodat ik er echt diep in kan duiken. Zin in!

Meer recensies van Els Van Haute