Mooie mix

Els Van Haute 17 september 2024
Mooier als ik lach. Door: Florence van de Haar.

Eerlijk? Ik moest er even in komen, in dit boek. Steffie (het hoofdpersonage) haar leven staat ver af van dat van mij: single en datend, bijna dertig, werkend bij een modetijdschrift en wonend in Amsterdam. Ik ben al 20 jaar getrouwd, 45 jaar oud, werkend bij een bakker en wonend in een dorp.

Maar de geweldige cover en boeiende achterflap hadden me wél over de streep getrokken en snel besefte ik waarom: Mooier als ik lach is een mix van een paar van mijn favoriete boeken; namelijk: De wetten, Eat, pray, love en Everything I know about love. Maar dan wel met de stem van van de Haar. En die is grappig, meeslepend, zonder schaamte en maatschappijkritisch. Ik hou daar van!

Het verhaal van Steffie gaat niet enkel over het zoeken naar een huis, een onderwerp voor het ultieme (promotie opleverende) artikel, de juiste man,… het gaat vooral over het (terug) vinden van jezelf. En die zoektocht (her)kennen we allemaal wel.

Gaandeweg neemt Steffie een aantal beslissingen die ik nooit zou nemen, deed ze dingen waar ik het niet eens mee ben én toch ging ik van haar houden, voor haar supporteren. Dat maakt het een goed boek hé! Benieuwd wat van de Haar nog gaat schrijven, ik blijf haar volgen!

Meer recensies van Els Van Haute