Zin om te gaan!

Els Van Haute 19 juli 2024
Why should I go to. Amsterdam. Door: Iris Brans.

Mo’media heeft een toffe nieuwe reeks: Why should I go to.
Ik las eerst Berlin omdat ik daar al jaren heen wil. Nu las ik Amsterdam, omdat ik daar al jaren heen ga.

Waarom ik dan toch nog dit boekje wou lezen? Amsterdam is dichtbij, heeft boeiende musea, toffe boekenwinkels en zo veel meer. Maar als ik daar ben denk ik vaak: te druk, te duur, dit hebben ze bij ons ook. Daar komt vanaf nu verandering in want WSIGT biedt tips van locals (in dit geval Iris) die hip, anders én betaalbaar zijn. De reeks richt zich ook expliciet tot jonge mensen (waar ik niet meer bij hoor maar alla).

Je leest tips over logeren, vegan eten, streetwear, platenzaken, art supplies en boekenwinkels. Ik wist niet dat er ook een Waterstones in Amsterdam was: zo cool. Je vindt ook goede tips om buiten te zwemmen: ideaal nu het eindelijk een beetje zomer is.

Oh, wat heb ik zin om voor een derde keer dit jaar naar Amsterdam te trekken en nu wél te weten waar lekker te eten ;)

Meer recensies van Els Van Haute