De meisje

ElsDeveuster 19 mei 2023
De meisje is een coming of age verhaal van een jongen binnen de Vlaamse Marrokkaanse gemeenschap die ontdekt dat hij op jongens valt en daarom aanvankelijk een meisje wil zijn.
Een boek over jezelf leren kennen en aanvaarden wetende dat jouw omgeving tegenwind geeft.
Enkel door uit de gemeenschap te stappen kan Idris de hoofdpersoon zichzelf leren kennen en zijn ontwikkeling doormaken. Aanvankelijk door eerst in het buitenland te gaan werken later door definitief te breken met zijn familie. Maar er is hoop, toenadering lukt terug, stap voor stap maar aanvaarding is nog iets anders.
Met een vaart zoals een bruisend nachtleven in Antwerpen vertelt te auteur dit verhaal. Je leert de nachtelijke Antwerpse gayscene kennen met buitensporig druggebruik incluis. Dat laatste is het enige wat mij tegenstak aan dit boek. Maar ik moet het als lezer/mens aanvaarden dat het er bij hoort binnen deze gemeenschap misschien nog meer als elders.
Een gewoon goed boek, dus 3*** .

Meer recensies van ElsDeveuster