Met de komst van Maud gaat het verhaal leven

Elss 25 april 2023
Genoten heb ik van deze whodunnit. In het eerste deel worden we mee genomen naar het feest waar Charlotte Salter niet op komt dagen. Hier maak je ook kennis met alle potentiële daders, maar echt leuk wordt het als het verhaal 30 jaar later verder gaat met de komst van rechercheur Maud Grey uit Londen. Maud wordt ijzersterk neergezet; ze is koel, analytisch, sterk , verfrissend en doelgericht. Privé gaat het haar niet helemaal voor de wind, maar dat maakt haar alleen maar interessanter. Zij moet ook wel een tegenwicht vormen tegen de zwaarmoedigheid van de beschadigde kinderen Salter en Ackerley. Van mij mag Maud terugkomen in een volgend deel.

Meer recensies van Elss