Sprookjestijd

Enita 16 augustus 2024
Wat heb ik genoten van “Assepoester” het eerste sprookje geschreven door Emma Anna. Dit is niet een gewoon sprookje; het is speciaal geschreven voor volwassenen.

Het verhaal gaat over Astrid, die na het overlijden van haar moeder bij haar stiefvader, stiefbroer en stiefzus blijft wonen. Zoals het hoort in een sprookje, zijn haar stiefbroer en stiefzus niet blij met haar, want zij is niet van adel. Astrid mag al hun klusjes opknappen.

Een uitnodiging van de kroonprins, gericht aan alle huwbare meisjes, brengt grote reuring teweeg in het huis. Voor Astrid begint dit eerst op een vervelende manier, maar uiteindelijk loopt het heel anders af, in haar voordeel. Hoe komt dat toch?

Emma Anna heeft het verhaal weer op haar eigen mooie manier geschreven. Een waar feestje weer om te lezen. Het sprookje spat van de pagina’s in deze novelle. Ik ben erg benieuwd naar de andere sprookjes in deze reeks.
Wil je eens iets anders lezen? Kies dan voor ‘”Assepoester”.

Meer recensies van Enita