Een prima tussendoortje

Enita 09 juli 2024
"De kleine pottenbakkerij" van Anna Labus is het vierde deel in de Klavertjes-serie. In dit deel maken we kennis met Moya, een dochter uit een Ierse pottenbakkersfamilie. Na de dood van haar vader komt hun bedrijf in financiële problemen en daarom wil haar broer Aiden het bedrijf moderniseren. Dit is tegen het zere been van Moya. Daarom besluit ze naar het dorp Busby te verhuizen, waar ze de pottenbakkerij van een oude vriend van haar vader overneemt.

Net als in de andere delen komt de Ierse sfeer en de hartelijkheid van de dorpsbewoners goed naar voren. Moya is niet mijn meest favoriete personage uit de serie en komt op mij soms ongeduldig en overheersend over. Haar hond, Mister Miller, heeft mijn hart gestolen en is een grote favoriet.

Ik heb de eerste twee delen van de Klavertjes-serie gelezen en vond het daarom leuk om weer terug te keren naar Ierland. Echter, dit verhaal komt traag op gang en blijft maar door kabbelen.

Al met al is "De kleine pottenbakkerij" een prima tussendoortje, vooral voor lezers die de vorige delen hebben gelezen. Het biedt een aangename leeservaring, maar mist de nodige diepgang en het einde wordt naar mij idee wat afgeraffeld, om het een must-read te maken.

Dank aan Luitingh-Sijthoff voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Enita