Een boeiende historische roman.

Enita 19 juli 2024
"Een zee in Elysium" van Emma Anna is een boeiende historische roman. Vanaf de eerste pagina werd ik meegenomen naar het oude Romeinse Rijk en maakte ik kennis met Junia, de dochter van een rijke handelaar. Ze leidt een zorgeloos leven.
Ook leerde ik Gaius Julius Laevinus kennen, een jongen uit een verarmde voorname familie. Door de hulp van Junia's vader kan Julius zijn droom om onderwijs te volgen waarmaken en klimt hij op binnen het Romeinse leger. De levens van Junia en Julius raken steeds meer verweven, vooral nadat Junia's vader overlijdt en Julius de voogdij over haar krijgt.

Emma Anna weet het oude Romeinse Rijk perfect weer te geven. Alle details zijn goed uitgewerkt en brengen het verhaal echt tot leven. Dit geldt ook voor de personages. In het verhaal worden ze echt tot leven gebracht, waardoor het verhaal mij niet losliet en ik het zo snel mogelijk wilde uitlezen. De emoties van Junia en Julius zijn echt voelbaar en werden vooral aan het eind ook mijn emoties.

Het verhaal bleef mij continu verrassen en kent duidelijke verhaallijnen. Junia’s groei van een zorgeloos meisje tot een jonge vrouw met bijbehorende emoties en verantwoordelijkheden is prachtig uitgewerkt. Julius' opmars binnen het leger en zijn relatie met Junia vormen een andere boeiende verhaallijn.

Emma Anna heeft mij als auteur van "Een zee in Elysium" wederom weten te verrassen en het boek is dus een absolute aanrader. Ben je een liefhebber van historische romans met een sterke verhaallijn en oog voor karakters, grijp dan je kans om dit boek te lezen.

Meer recensies van Enita