Lekker spannend

Enita 17 september 2024

In de trein van Hamburg naar huis, las ik “In de schaduw van Alcazar” van Sasha Voogd.
Een novelle van de Verhalenfabriek met een spannende twist.

Na het plotseling overlijden van haar vriend, Javi, reist Lara af naar, om daar aan de slag te gaan in Mezquita (Córdoba) in Spanje. Ze geniet hier weer van het leven en komt weer tot rust.

Alleen hangt er een mysterie rond de dood van Javi. Zelfs in Spanje ontvangt Lara vreemde berichten met bijzondere details over het ongeluk. Ze krijgt aanwijzingen en zelfs bedreigingen rondom zijn dood. In Córdoba ontmoet ze Mason, een journalist die haar helpt om de puzzel rond Javi’s dood op te lossen. Wat is er aan de hand? Van wie zijn de vreemde berichten afkomstig?

De novelle wist me van begin tot eind in spanning te houden. Sasha weet precies hoe ze een spannend verhaal moet opbouwen dat ook nog eens lekker wegleest. Het enige minpunt: het einde. Het is een open einde, maar ik wil gewoon weten hoe het verder gaat. Ik hoop dan ook op een vervolg. Houd je van een spannend tussendoortje? Dan raad ik je deze novelle zeker aan!

Meer recensies van Enita