Met zijn drieën

Enita 14 oktober 2024
Voor de blogtour van Lianne Reintjes las ik "Opgescheept" het eerste deel van de New Girls on the Block-serie.

Het verhaal draait om Else, Jenny en Lindsey, drie jonge vrouwen die graag het ouderlijk huis willen verlaten. Ze schrijven zich elk apart in voor een speciaal woningproject voor jongeren. Wanneer ze het goede nieuws krijgen dat ze een appartement toegewezen hebben gekregen, ontdekken ze dat ze dit moeten delen met meiden die ze nog niet kennen. Zo worden Else, Jenny en Lindsey onverwacht huisgenoten.

Elk van de drie heeft unieke eigenschappen die het verhaal extra levendig maken. Jenny is opgewekt, maar worstelt met onzekerheid over zichzelf. Else is slim, maar een echte controlfreak, terwijl Lindsey een pittige dame is die altijd zegt wat ze denkt. Deze verschillen maken het samenwonen zeker niet makkelijk, vooral omdat ze elkaar niet kennen. Maar naarmate ze dichter naar elkaar toe groeien, ontdekken ze dat ze niet met en niet zonder elkaar kunnen. De vraag blijft: is hun band sterk genoeg om hen bij elkaar te houden?

Wat heb ik genoten van "Opgescheept" van Lianne Reintjes! De personages zijn zo verschillend, maar vullen elkaar prachtig aan in het verhaal. Het is een geweldige combinatie die goed werkt. Het verhaal leest daarnaast heerlijk vlot weg en is zo geschreven dat het voelt alsof je meekijkt in het leven van deze meiden. Dat maakt het voor mij extra leuk. Een echte aanrader voor iedereen die houdt van een levendig verhaal, want saai wordt het nooit. Ik kijk nu al uit naar het volgende deel, "Opgeschud"!

Meer recensies van Enita