Een heerlijk tweede deel

Enita 22 oktober 2024
Voor de blogtour van Lianne Reintjes las ik "Opgeschud", het tweede deel van de New Girls on the Block""-serie.

Na hun proefperiode hebben de dames besloten om samen te blijven wonen. Bij de start van "Opgeschud" maken we een kleine sprong in de tijd: we zijn inmiddels bijna twee jaar verder.
Else heeft de liefde gevonden bij Maurice, de broer van Lindsey. Alleen weten haar ouders dit nog niet. Lindsey is gelukkig met hun buurjongen Nick, die ze aanvankelijk als een nerd zagen, wat hij eigenlijk ook wel een beetje is. Jenny zet haar eerste stappen in de liefde en is stapelverliefd op Jasper. Toch verloopt het niet helemaal zoals een 'normale' relatie.

In de loop van het verhaal krijgen de vriendinnen te maken met uitdagingen in hun liefdesleven, die zowel verdriet als vreugde brengen, en zorgen voor de nodige onderlinge spanningen. Maar er ontstaan ook nieuwe kansen om te groeien, zowel in hun vriendschap, de liefde als in hun professionele leven.

Net als bij "Opgescheept" heb ik ook enorm genoten van "Opgeschud". In dit deel leer je de personages nog beter kennen, en door de diepgang en diversiteit tussen hen maakt het verhaal boeiend. Lianne heeft dit heel goed uitgewerkt. Het verhaal leest bovendien heerlijk vlot weg en is zo geschreven dat het voelt alsof je meekijkt in het leven van deze meiden. Deze tweeluik is dan ook een echte aanrader voor iedereen die van een levendig en dynamisch verhaal houdt, want saai wordt het nooit!

Meer recensies van Enita