Villa van Geluk

Enita 18 oktober 2024
"Villa van Geluk" van Yonina Pullens gaat over Julia de Mooi (Giulia Bellini, zoals haar gasten haar kennen).

Na het overlijden van haar man erft ze de familievilla, Villa Quadrifoglio. Om wat meer leven in de brouwerij te brengen en de kosten te dekken, organiseert ze schrijfretraites. De eerste gasten arriveren, onder wie het echtpaar Bram en Clara de Jong. Bram is een charmante man die gevoelens bij Julia losmaakt, en dat blijkt wederzijds te zijn. Dit kan natuurlijk alleen maar voor moeilijkheden zorgen, toch? Of ligt het allemaal net iets anders?

Ik las de novelle met plezier. Elk personage dat de retraite bezoekt, wordt op zo'n levendige en humoristische manier beschreven, dat de gebeurtenissen bij de villa voor de nodige hilariteit zorgen. Yonina weet dit prachtig te doen.

Na het lezen van “Villa van Geluk” kreeg ik spontaan zin om zelf naar Toscane te reizen en aan te schuiven bij de gezelligheid. Vooral om te genieten van al het lekkers dat Nonna Isabella bereidt. Wil je dit ook ervaren? Dan moet je deze novelle zeker lezen!

Meer recensies van Enita