Een fantastisch tweede deel

Enita 05 september 2024
Het einde van "Voor wie ik ga (Bram & Xeno # I)" laat je geen andere keuze dan meteen verder te willen lezen in "Voor wie ik blijf (Bram & Xeno # II)" van Anne May.

We maken een sprong in de tijd van drie jaar. Bram werkt weer op zijn oude middelbare school en woont opnieuw bij zijn opa. Via zijn werk raakt hij betrokken bij een project voor jongeren, waarin Xeno een van de deelnemers is. Vanaf het begin blijkt, dat de oude gevoelens niet zijn gedoofd, maar juist weer opvlammen.

Naarmate het verhaal vordert, groeien Bram en Xeno steeds dichter naar elkaar toe. Het lukt hen uiteindelijk om hun gevoelens naar elkaar uit te spreken, maar de vraag blijft: is de wereld om hen heen er wel klaar voor?

Ook in dit deel hebben Bram en Xeno het niet gemakkelijk in hun persoonlijke leven en staan ze voor moeilijke keuzes. Anne May beschrijft deze keuzes op een manier die je begrijpt, omdat ze de weg ernaartoe op een menselijke en empatische wijze weet te verwoorden.

Anne May heeft met ‘”Voor wie ik blijf (Bram & Xeno # II) een fantastische afsluiting van de tweeluik neergezet. De personages, hun gevoelens en hun onzekerheden worden in beide delen op een mooie manier ontwikkeld, met een prachtige afsluiting als kers op de taart.

Al met al vind ik het jammer dat ik beide boeken uit heb en afscheid moet nemen van Bram en Xeno. Ik heb ze echt in mijn hart gesloten. Wil je dit ook ervaren? Wacht dan niet langer en begin snel met lezen. Voor mij is dit tweeluik een absolute must-read!

Meer recensies van Enita