Een verdiende afsluiter

Enita 11 augustus 2024
In "Weg van Ons," het derde verhaal van de Hartstocht-serie, scheiden de wegen van Guusje en Mees. Guusje vertrekt met Roux naar Amerika om er achter te komen of ze het kunnen gaan maken in de muziekwereld. Mees is ondertussen weer in Nederland. Hij worstelt duidelijk met zijn gevoelens en persoonlijke issues dit samen met het verdrietige nieuws rondom zijn vader.

Ik leefde in dit deel enorm met Guusje en Mees mee. Het gevecht dat ze van binnen voeren, wordt in dit deel, zo passend en mooi omschreven door Anne. Met als resultaat dat Guusje haar eigen weg zoekt (in de muziekindustrie) en zichzelf weer leert kennen. Het lukt Mees om te gaan met zijn verdriet en durft zich langzaamaan open te stellen. Hierbij spelen zijn nieuwe vrienden, Eden en Maddy, een belangrijke rol. Bij mekaar geeft dit Mees de moed om het anders te gaan doen.

"Weg van Ons" is een prachtige afsluiter van deze serie. Anne May schreef een fantastisch verhaal over het vinden van jezelf en de kracht van liefde en acceptatie.
En door de personages van Guusje en Mees een trilogie om niet te missen.

Meer recensies van Enita