Het begin van een heerlijke serie

Enita 07 augustus 2024
In "Weg van Ooit" leefde ik mee met Guusje. Haar leven verandert na het verlies van haar vader. Ze erft zijn oude Kever, Herbie, waarin ze een mysterieuze schatkaart vindt die haar nieuwsgierigheid wekt. Dit leidt tot een spontane roadtrip naar Italië, samen met haar beste vriend Mees. De aantrekkingskracht tussen hen is groot, maar Mees wil slechts vrienden blijven. Wat verbergt hij voor haar? De reis naar Peschiera del Garda verloopt ook allesbehalve soepel, maar biedt een prachtige kijk op Italië en zijn verrukkelijke keuken.

Anne May heeft een prachtig, meeslepend verhaal geschreven. De hoofdstukken worden afwisselend verteld vanuit het perspectief van Guusje en Mees, waardoor je hun gedachten en gevoelens goed leert kennen. Flashbacks onthullen stukje bij beetje hun verleden, waardoor duidelijk wordt dat ze beiden een moeilijke jeugd hebben gehad. Deze elementen voegen de nodige emoties toe aan het verhaal, waardoor ik echt met hen meeleefde. Bovendien ontbreekt de nodige humor niet, wat zorgt voor een fijne balans.

Het verlies, schuldgevoelens en persoonlijke groei in het verhaal worden zo mooi omschreven dat de schrijfstijl van Anne voor mij authentiek en levendig is. Dit maakt me heel nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met Guusje en Mees. Lezen jullie ook verder mee?

Meer recensies van Enita