Wat zeven briefjes teweeg brengen

Enita 20 juni 2024
Mia Zomerdijk's "Zeven Briefjes" is een feelgood-roman die je als lezer meeneemt in het leven van juf Leonie. Leonie brengt haar tijd door met het lezen van boeken en helpt haar vriendin Linda. Ze neemt het lot in eigen hand door zeven briefjes achter te laten op verschillende locaties in de buurt van Zwolle, op zoek naar liefde.

Leonie’s zoektocht brengt haar in contact met verschillende mannen. Deze ontmoetingen variëren van hilarisch tot hartverwarmend en worden met veel gevoel en humor geschreven, waardoor de personages levendig en herkenbaar worden.

Door combinatie van vlotte, luchtige teksten met diepere emoties werd ik als lezer meegesleept in Leonie’s wereld, waar onverwachte wendingen zowel vreugde als verdriet brengen. De speelse en ontroerende beschrijvingen zorgen voor een glimlach en een traan, en een onverwachte afsluiting.

"Zeven Briefjes" is een aanrader voor feelgood-liefhebbers. Het boek leest lekker weg en kent een perfecte balans tussen humor, romantiek en emotionele diepgang. Wat het extra leuk maakte was, dat het verhaal zich afspeelt in Zwolle, de stad waar ik met plezier voor en in werk.

Meer recensies van Enita